Gruppträning

Gruppträning på Safiren

Vi har har ett stort utbud av gruppträning både i vatten och på land. Läs mer om respektive pass nedan genom att kicka på pilen!

Boxercise

En gruppträningsform som främst är tänkt som konditionsträning. Vi utför övningar med kroppen och använder boxhandskar och mittsar som redskap.


Cirkelträning

Vi varvar styrke- och konditionsövningar både med och utan redskap.


Core

Core träning är en träningsmetod med inriktning på mage och rygg. Grundtanken med Core träning är att bygga upp styrka, stabilitet och balans för att användas när vi behöver det som mest. Ryggen och magen är involverad i många tunga uppgifter i vardagen och en stark mage och rygg är därför en stor fördel för att undvika och förebygga skador.


Core styrka

Stabilitetsträning med fokus på att stärka bålen (mage, rygg) vi använder olika redskap för att få mer utmaning i rörelserna och att aktivera andra muskelgrupper samtidigt.


Nordic workout

En legendarisk Safirenklass sedan 2003, alltid välbesökt, ser till att du får den bra start på lördagen.

En cirkelträning i Nordic gyms maskiner med inslag av fria övningar, klassen avslutas med en gemensam övning.


Seniorträning

Safirens seniorträning är rolig och svettig träning för dig som är 65+. Vi tränar balans, kondition och styrka. Träningspasset är 45 minuter långt och passar både nybörjare och dig som redan tränar.


Step/styrka

Ett härligt förkoreograferat step up pass som kombineras med styrketräning med hjälp av skivstång eller vikter.


Spinning

Skonsamt, enkelt, roligt. Cykelpass till musik med olika tempo och intensitet.

Tabata

Att träna Tabata är en optimal träningsform då du på väldigt kort tid kan förbättra konditionen och muskelstyrkan.

Vattenworkout

Tuff och rolig träning i 25 m bassängen där vi använder oss av vattnets motstånd och enklare redskap, vi

är även är på djupt vatten för de som vill. Utmärkt som rehabilitering eller tuff konditionsträning.


Yin yoga

Yin yoga kännetecknas av passiva positioner med en lätt, mjuk stretch. Varje position hålls i ungefär 3-5 minuter vilket ger tid att även lugna sinnet. I yin yogan vill vi komma åt kroppens fascia och bindväv, istället för musklerna, genom att slappna av och hålla positionen en längre stund. Fokus på Safirens Yin yoga ligger på området runt höfter och ländrygg.


Zumba

Zumba är en enkel dansklass där vi till latinska rytmer och musik från hela världen skakar höfter, rör oss och får massor med träningsglädje. Högintensiv och lågintensiv träning varvas naturligt med musiken. Zumba är helhetsträning som ger dig allt som din kropp behöver: Kondition, styrka, balans och smidighet och inte minst en rejäl dos endorfiner och energi.