Gruppträning

Gruppträning på Safiren

Vi har har ett stort utbud av gruppträning både i vatten och på land. Läs mer om respektive pass nedan genom att kicka på pilen!

EasyLine

EasyLine är effektiv cirkelträning i lättanvända maskiner som inte kräver några inställningar. Ju snabbare du utför rörelserna, desto tyngre blir det. Du varvar övningar i maskinerna med olika mellanstationer.


Core

Core träning är en träningsmetod med inriktning på mage och rygg. Grundtanken med Core-träning är att bygga upp styrka, stabilitet och balans för att användas när vi behöver det som mest. Ryggen och magen är involverad i många tunga uppgifter i vardagen och en stark mage och rygg är därför en stor fördel för att undvika och förebygga skador.


Corepilates

Coreträning där övningarna är hämtade från pilatestekniken, där fokus är på att stärka kroppens djupliggande muskulatur. En träningsform där andningen är ett viktigt redskap och övningarna utförs noggrant, kontrollerat och långsam.


Seniorträning

Safirens seniorträning är rolig och svettig träning för dig som är 65+. Vi tränar balans, kondition och styrka. Träningspasset är 45 minuter långt och passar både nybörjare och dig som redan tränar.


Step/styrka

Ett härligt förkoreograferat step up pass som kombineras med styrketräning med hjälp av skivstång eller vikter.


Spinning

Skonsamt, enkelt, roligt. Cykelpass till musik med olika tempo och intensitet.

Tabata

Att träna Tabata är en optimal träningsform då du på väldigt kort tid kan förbättra konditionen och muskelstyrkan.

Vattenworkout

Tuff och rolig träning i 25 m bassängen där vi använder oss av vattnets motstånd och enklare redskap, vi

är även är på djupt vatten för de som vill. Utmärkt som rehabilitering eller tuff konditionsträning.

Yoga

Poweryoga är en dynamisk form av yoga som bygger på ashtanga vinyasa-yoga där man använder sin kropp i kombination med andning och rörelse.

Det som är utmärkande för poweryoga är att övningarna sker i ett flöde. Förflyttningarna sker från en position till en annan på ett mjukt

och flödande sätt i takt med andningen.


Yin yoga

Yin yoga kännetecknas av passiva positioner med en lätt, mjuk stretch. Varje position hålls i ungefär 3-5 minuter vilket ger tid att även lugna sinnet. I yin yogan vill vi komma åt kroppens fascia och bindväv, istället för musklerna, genom att slappna av och hålla positionen en längre stund. Fokus på Safirens Yin yoga ligger på området runt höfter och ländrygg.


Zumba

Träningen det svänger om! Skaka loss varje muskel i kroppen på ett härligt danspass.